sobota, 23 marca 2019

Jaka będzie dywidenda z PKO BP w 2019 roku?

Dywidenda z PKO BP w 2019 roku

Akcjonariusze największego polskiego banku mogą liczyć na sporo więcej pieniędzy z dywidendy z PKO BP niż w roku 2018. Bank otrzymał indywidualne zalecenie od Komisji Nadzoru Finansowego, która zgodziła się na podział większej części zysku za rok 2018 niż to było w ubiegłym roku. Ponadto zarząd i rada nadzorcza Powszechnej Kasy Oszczędności Banku Polskiego zapowiedziały, że będą respektować zalecenia KNF.

dywidenda z PKO BP w 2019 roku
dywidenda z PKO BP w 2019 roku
Dodając do tego informacje o ponad 3,3 mld zł zysku PKO BP wypracowanego w 2018 roku można się spodziewać, że dywidenda z PKO BP w 2019 roku może przekroczyć 1,30 zł na akcję. Zatem akcjonariusze mogą dostać znacznie więcej pieniędzy niż w roku 2018. W ubiegłym roku dywidenda wyniosła 55 groszy na akcję. Od podanych kwot odliczamy oczywiście podatek. 
Więcej - dywidenda PKO BP 2019

Dywidenda z PKO BP w 2019 roku - co dalej?

Ostateczne decyzje o kwocie dywidendy i terminie wypłaty podejmie walne zgromadzenie akcjonariuszy PKO BP. Zgromadzenie odbywa się zazwyczaj w okolicach maja każdego roku. Zatem już wkrótce dowiemy się jaka będzie dywidenda z PKO BP w 2019 roku i kiedy bank wypłaci pieniądze dzieląc się swoim zyskiem z 2018 roku.
Zobacz też: średnia krajowa 2019 oraz inflacja 2019

3 komentarze:

  1. Nie wiedziałam o dywidendzie w banku. Ciekawa informacja na przyszłość. Z PKO mam złe doświadczenia. Pomimo wieloletniej współpracy i posiadania tam konta bank odmówił mi pożyczki przez co byłam zmuszona do wzięcia szybkiej pożyczki przez internet, którą już spłaciłam. Zmieniłam bank i już nie współpracuję z PKO.

    OdpowiedzUsuń
  2. Od jakiegoś czasu interesuje mnie kwestia kredytu, ale mam tak, że najpierw muszę wszystko dokładnie sprawdzić. Często interesują mnie takie porównywarki, jak Kredytowo i nie ukrywam, że zerkam na nie, kiedy tylko mam okazję i już mniej więcej wiem, co warto wybierać, a czego nie.

    OdpowiedzUsuń